Waarom CRM?

31. mrt, 2010 door

Dat moet je toch wel weten als je er aan wilt beginnen. Te vaak wordt CRM-software aangeschaft omdat ondernemers denken dat het moet. Vaak op aandrang van de medewerkers of omdat de concurrent het ook heeft.

CRM beginnen uit overtuiging

Als je CRM succesvol wilt invoeren, moet je heel goed weten waarom. Dus moet je weten wat CRM is en wat je er mee kunt. Je moet tevens een duidelijke visie hebben over de wijze waarop jij denkt je te kunnen onderscheiden met je bedrijf. Pas dan ontstaat de overtuiging ontstaan dat CRM daar bij kan helpen.

De juiste acties op het juiste moment!

Met CRM beginnen is het ontwikkelen van een klantgerichte bedrijfsstrategie. CRM-denken in combinatie met CRM-software biedt ondernemers de mogelijkheid om alle gegevens en informatie van relaties binnen enkele muisklikken bereikbaar te hebben. Ondernemers kunnen snel en adequaat, op basis van de meest optimale informatie en inzichten de beste maatregelen en/of beslissingen nemen en activiteiten in gang te zetten.

Het is belangrijk je te realiseren dat het ontwikkelen van groeiend voordeel uit CRM een kwestie is van lange adem. Elke dag weer, consequent op de gezamenlijk afgesproken wijze het CRM-systeem vullen. Pas dan zal CRM meer en meer “inzicht en overzicht” verschaffen om onderscheidend klantgericht te kunnen zijn.

Download ook mijn gratis e-book: “CRM invoeren stap-voor-stap

Tags:

3 Reacties op “Waarom CRM?”


Reageer